emiliamedstorte

Alla inlägg under december 2011

Av Emilia Olsen - 30 december 2011 22:40

Sitter ensam uppe vid tvn och tittar när Lady Gaga uppträder på madison square garden, mäktigt. Imorgon är det sista dagen på året. Ena halvan var det bästa jag haft i mitt liv, andra halvan hade jag hellre spenderat instängd i en garderob. Inte något vidare, men jag tänker avsluta det nu med en bra nyårsafton med den som alltid har varit där för mig hela året och bara brytt sig om mig hela tiden. Med någon som gjorde mitt liv till ett drömland för en stund, fast sen förstörde jag för mig själv och gjorde allt till en mardröm. Men den här personen är fortfarande kvar. Du vet vem du är, och jag säger bara att jag älskar dig.


 


Ha det så bra sista dagen på året imorgon, kommer nog inget inlägg just imorgon, men nästa år säkert. ;)

Av Emilia Olsen - 28 december 2011 16:53

Det har varit en tråkig början på dagen, jag kom inte upp ur sängen förens två heller. Nu sitter jag och väntar på att bli hämtad av Robin, så dit ska jag och leka. Hade varit roligare med snö, nu är det bara mörkt och kallt, och BLÅSIGT. Gör mig deppig. Det är en konstig dag idag, känns som om det har hänt något som jag har missat. Eller så är det bara jag som är knäpp.





  

Av Emilia Olsen - 27 december 2011 15:52

Trouble is her only friend, and he's back again.

Makes her body older, then it really is.

She says it's high time she went away no one's got much to say, in this town.

Trouble is the only way is down.


 

Av Emilia Olsen - 26 december 2011 21:33

Dagen går undan, jag var uppe "tidigt" imorse för att hinna med bussen till stan, tillsammans med Linnea. Mellandagsrea är grejer! Bara det att det är så jävla mycket folk överallt, jag tror halva karlstad var inne på BikBOK. Hemskt var det, men jag fick med mig lite saker hem. En sjkorta, en väldigt rutig skjorta. Och trosor och bh, för den som ville veta det. Linnea köpte dock mer, kommer inte ihåg allt, men jag tror hon var uppe i fem plagg. Vi smög in på BK sen. Där satt vi och åt och pratade om ditt och datt. Mina fina vän, vilken tur att jag har henne. Bussen hem gick runt fyra, så den åkte vi med. Sen gick vi av bussen och väntade på skjuts hem. Vad jag hatar att stå ute och vänta! Det isar i hela mig bara jag tänker på det, ska det vara så himla kallt så kan det väl komma lite snö åtminstone tycker jag.


När jag väl kom in innanför dörren så var jag helt slut, jag lyckades tigga till mig lite massage, sen slocknade jag i soffan. Jag vaknade upp till något program om någon cirkus, sen var det någon dokumentär om Peter Forsberg.


Väldigt vad jag skriver idag, det är väl ingen som orkar läsa det här?



Nej men annars så kom jag på att tänka på en sak idag. Jag önskade att jag kunde prata mer med folk, utan att känna mig ful och dum. Eller att folk pratade med mig, känner mig lite som ett odjur ibland nästan, jag bits ju inte.


NOG OM DET. Lite mer självförtroende bara så går det, ska sluta tjata nu. :)


   

.

Av Emilia Olsen - 25 december 2011 21:54

När du har gråten i halsen. Håll emot, bit dig i läppen, svälj. Ta ett djupt andetag, börja om.


Men tänk på att det du inte släpper ut, sätter sig i huvudet.

Av Emilia Olsen - 25 december 2011 17:53

Ja det var det, nu är det slut. Är jättenöjd med allt, åker till thailand i februari. Där ska jag göra allt jag inte gjort! Jag ska leva så som jag vill i två veckor utan alla andra, bara med min familj. Hur skönt som helst ska det bli, fast jag är lite flygrädd, men man får hoppas att vi inte kraschar och dör. Längtar verkligen, längtar tills jag kan få leva lite istället för att sitta hemma och grubbla över problem och mycket annat onödigt. Tror jag ska köpa mig böcker, då behöver jag inte sitta och tänka på massa saker som ställer till det. Utan bara läsa, läsa, läsa, läsa. En riktigt tjock fet bok är vad jag behöver, och att komma bort från allt en stund. Jag är perfektionist och måste hålla koll och reda på allting, ordning och reda. Jag är livrädd för att släppa loss och tappa kontrollen lite, säkert därför jag är stensäker på att bli nykterist när jag blir äldre. Fast jag inte ens har smakat. JävLAR vad dum jag är, jag är fegis och jättejättetönt. Och då menar jag inte att man är tönt om man inte dricker, nej, jag menar att jag kommer nog aldrig att släppa loss. Jag skulle hoppa bungeyjump jag, eller hoppa från ett flygplan eller något. Ett riktigt kontrollfreak är jag, och där sitter jag, som sten. Vilket liv jag har! Fast nej..



Jag lägger ut min spellista idag, den som jag sitter och lyssnar på dag ut och dag in, tycker dock bara att den nedersta delen är bra, den heter Äntligen skaffat mej en spellista.

Av Emilia Olsen - 24 december 2011 21:53

Min önskelista var helt tom nästan, men ändå så fick jag mycket saker. Ett bra tips till er som aldrig kommer på vad ni ska önska er, önska er inget, då får ni allt. jag lägger in en bild på det jag fick..


 


- Två tröjor

- En kudde

- En handbok i digitalfoto

- En locktång

- En kinder chokladkalender

- En godisskål

- Lindth choklad (tror jag det stavas)

- Parfym

- Foundation

- En kalender

- En datamus

- En femhundring

- Ett presentkort på mitticity

- EN THAILANDSRESA!


Mycket nöjd och glad Emilia, God jul på er!

Ägnar en bild till min bror idag :)

 

Av Emilia Olsen - 23 december 2011 19:38

Om jag inte hade haft er så hade jag inte varit någon, jag säger inte att jag är någon nu heller men det är ni tre som gör så att min vardag fungerar. Jag kanske inte visar det, men jag älskar er verkligen alla tre och ni är allt jag har!


Caroline dig kan jag alltid prata med om vad som helst, du förstår mig, du hjälper mig och du är omtänksam. Du är positiv och framåt och får mig att känna som om jag faktiskt har betydelse för folk. Hos dig kan jag släppa loss och vara hur galen jag vill, du är min glada pärla som jag aldrig glömmer!




Linnea du kan få mig att tänka på annat om jag behöver, du är omtänksam och rolig, du är smart och väldigt lätt att prata med. När du reste bort förra veckan så saknade jag dig jättemycket, speciellt i skolan för jag gjorde verkligen ingenting. Utan dig skulle inte saker och ting fungera, jag skulle inte veta vart jag skulle ta vägen. Jag glömmer aldrig det vi har gjort tillsammans och de sakerna har inte tagit slut än kan jag lova! Om inte du fanns så skulle det fattas en stor bit av mitt lilla liv, tro mig.

 




Robin du betyder väldigt, väldigt mycket för mig. Även om du inte själv tycker att det verkar så, och om det skulle vara något är du hos mig snabbare än blixten. Jag uppskattar allt du gör och hur du kämpar för att få hopplösa jag att må bra och vara glad. Jag vet att det inte går så bra, men det är inte ditt jobb. Det är mitt jobb och jag får skylla mig själv. Jag vill inte att du ska ta på dig någon mer skuld som har med mig att göra. Jag älskar dig och jag vill ge allting tillbaka, nu har du gett nog. Jag kommer aldrig aldrig aldrig hitta någon annan som du, jag har tur som alltid har dig vid min sida.

 




Jag vill säga förlåt också, för allt som jag gör och inte gör. Och tack för att ni bryr er om mig och inte ger upp på mig. Jag älskar er allihop! Även fast jag bara sitter hemma vecka efter vecka och knappt hör av mig.... så vill jag bara säga att jag tänker på er, och att jag står i skuld till er. Jag förtjänar inte att någon av er är så omtänksam. Jag jobbar på det, och när jag är bättre så ska jag gottgöra allihop av er! JAG ÄLSKAR ER! <3

Presentation


Hej, jag är Emilia. Jag är stark, jag är smart, jag är snygg, jag är underbar. Och så är det! Läs min blogg som handlar om mina tankar, mina handlingar och mitt liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards