emiliamedstorte

Alla inlägg under juli 2012

Av Emilia Olsen - 30 juli 2012 01:41

Ja hej.

Här sitter jag uppe med datorn i byrålådan och skriver. Det har varit en helt okej dag. För ungefär tre timmar sen så satt jag och lillebrorsan och kollade igenom gamla "Alfons Åberg" klipp. (Nostalgi, eller vad man nu kallar det?). Sen efter det så sätte jag mig och såg på This means war, den var helt okej förutom all action. Tycker det är långtråkigt men actionfilmer som ska vara så likt riktiga livet som möjligt, de lyckas aldrig med det.


Och nu sitter jag här på en pall med datorn i byrålådan som sagt och lyssnar på musik. (_The big bang - Rock Mafia_) Wow, vilken låt! Varenda hårstrå på kroppen reser sig. Hörde den första gången i en film, filmmusik är alltid bäst!


Jag kan inte sova heller. Det kommer om kvällen, ångesten. Det är så typiskt för jag kan ha en alldeles utmärkt och bra dag där jag har roligt och är glad. Sen kommer jag hem, går in genom ytterdörren, äter, borstar tänderna, och lägger mig. Men jag somnar inte, det är alltid något som stör, något jag saknar, något jag minns, något jag inte vill minnas, något som jag inte kan komma ifrån. Det är ett rent helvete.

Livet är så fruktansvärt orättvist, jag förstår inte. Men jag får läka det med det enda jag har, tiden.

Jag kollar verkligen mycket på internet, och har börjat se ganska mycket film på sistone. Jag såg nyss en film, och det är en skådespelare som sa något. Jag vet inte vem det var, men det var verkligen *Något*.


"Don't choose the better guy, choose the guy who's gonna make you a better girl"


Ett citat som jag nog kommer tänka på ganska mycket framöver..

Och så ville jag bara säga, att jag är inte full av hat. Jag är full av sorg, frustration och förtvivlan. Jag är full av frågor och frågetecken som jag ställt så många gånger, men aldrig fått ett svar. Allt det här är inte mitt fel, jag har inte gjort det här mot mig, det är någon annan.

Men som sagt jag är inte full av hat. Jag är full av sorg, frustration, och förtvivlan.

Av Emilia Olsen - 29 juli 2012 15:48

Hej!


Här sitter jag nu dan efter bröllopet, min fasters och hennes mans bröllop. De var så fina och trots att vädret inte var så roligt så hade vi iallafall jättekul. Pappa var toastmaster, och det gick väl bra.. Lite skämmigt men, han bjöd ju iallafall på sig själv! Idag har jag inte planerat något speciellt, kanske gå ut och träna bort all tårta, alla cupcakes och allt godis. Eller så lägger jag mig och sover, så blir det nog. Orken är inte med mig idag så jag kommer inte skriva så mycket mer, jag lägger upp lite bilder så får ni ha en fortsatt bra dag! 


 




 



   


Jag hade ju en och annan video på det här dansandet men vi tar den en annan gång...


Av Emilia Olsen - 27 juli 2012 15:53

Hej!

Jisses vilken varm dag! Jag har legat i solen ända sen jag gick upp imorse, bränt mig lite lätt har jag gjort också. Den här dagen har hittills bara passerat, jag har inte gjort något speciellt och har inte planerat att göra det heller.


Testat smink har jag gjort iförsej, sminket för imorgon. Det blir lite lätt rosa läppar med brun-sotade ögon.

Jag fick ingen vidare bild på ögonen men jag kan ju visa det här iallafall.


Annars så har jag bara skämt bort mig själv med glass, och god mat. Jag ska fortsätta skämma bort mig idag och bara njuta. Jag menar varför inte? Det är ju ändå sommar! :) 

Det här var verkligen något jag borde göra fler gånger.

 

Ha en fortsatt bra dag! 

Av Emilia Olsen - 27 juli 2012 00:03

Hej på er!

Idag är ingen vanlig dag. Idag är en speciell dag, för idag är födelsedagen till en väldigt speciell person.

 

Ärligt talat så vet jag inte riktigt var jag ska börja. Du var min allra första vän. Du var den allra första personen som fick mig känna trygghet och kärlek av någon som inte var ur min familj. Vi har alltid kommit bra överens du och jag, och har aldrig haft något större bekymmer med vår vänskap. Vi har snart gått i skolan tillsammans i 10 år, + två 2 år på dagis. Du ställer alltid upp. Du är omtänksam och hjälpsam, och också så fruktansvärt smart. Du lever ditt liv och jag får alltid en positiv inställning av dig, och när jag behövt någon axel att gråta ut mot så har du alltid varit där. Du har stått ut med mitt tjat och mina problem, och du har alltid ställt upp och pratat med mig om dem. Du är en av de personerna som har gjort mitt liv värt att leva, genom att bara finnas till.


 

Du är underbar just för att du är du och jag ser upp till dig. Jag är också ganska förvånad för jag hade verkligen ingen aning om att man kunde ha så roligt som du och jag har haft under de här 12 åren!


 


För några månader sen så kanske vi hade det lite svackigt med vår vänskap, jag började bli deprimerad och vår relation hängde inte riktigt med. Men vi är påväg tillbaks nu igen, och det är jag så otroligt glad över för jag vet att jag skulle inte klara mig utan dig.

 

Du finns där för mig nu lika mycket som alltid, och jag uppskattar allt du har gjort för mig och att du är min vän. Du är min bästa vän, du är den som jag bara kan "va" med utan att allt är komplicerat. Jag älskar dig.


Så grattis på födelsedagen älskade vän, du är värd hela världen!


 

Av Emilia Olsen - 26 juli 2012 18:41

Hej!

Jag har nyss kommit in från en promenad i solen. När jag kom längst ner på gatan och det bara var ett par 100 meter kvar hem så ser jag helt plötsligt två älgar som springer in på vår tomt, helt orädda. Jag tror att de står kvar än. Pappa blev ju alldeles till sig eftersom han jagar och så. Jag knäppte några kort och filmade lite..


Jag ber förresten om ursäkt för bilden är skakig, jag zoomade så mycket som möjligt och stod väldigt ostadigt med kameran.

Det är egentligen bara en liten snutt, men ändå.

 



Ja det var det, för dom som ville se.

Annars då? Jodå, jag har mest legat ute i solen idag och blivit lite brun (gul). Om jag inte har nämnt det tidigare så tycker jag att min hy är gul, ungefär som kineser. Det beror väl på att jag har väldigt mycket guldiga pigment i både hår och hud, fast hellre gul än vit.

Imorgon blir en förberedelsedag, jag ska försöka skönhetsbehandla mig så mycket som möjligt eftersom jag ska på bröllop på lördag.

Det var inte ett så långt inlägg men det har inte hänt så mycket idag, så jag bjuder förhoppningsvis på lite roligare uppdateringar om några dagar. Ha det

bra så länge, och njut av solen nu när den äntligen är framme! :)
 

Av Emilia Olsen - 25 juli 2012 21:15

Wow, hej.

Det här hade jag glömt. Jag är egentligen ingen trogen bloggare och det är inte riktigt min grej att vara kopplad till en blogg dag ut och dag in. Jag gillar att skriva när jag vill, och de som vill läsa om det får gärna göra det. Det har hänt ganska mycket nu på sistone. Eller jag har faktiskt inte gjort någonting, men huvudet har gått på högvarv hela sommaren. Jag kan ju inte påstå att den började speciellt bra, och då syftar jag inte på vädret.


Jag har varit så arg och ledsen, sommaren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men jag har lärt mig att man ska inte förvänta sig saker allt för mycket. Speciellt inte när man öppnar sig själv och tar fram problemen och tittar på dem, då är man extra sårbar. Så jag valde nu i sommar att umgås mest med familjen och Linnea, för jag vet att det är bäst för mig. Jag vet att jag har rätt i det också, jag har rätt i alla mina beslut, men ibland gör jag dem bara inte om andra får mig att tveka. Men nu har jag bestämt mig för att bara stänga av och leva med de som älskar mig mest.


Jag har bytt facebook account också och det var något av det bästa jag har gjort hittills. Jag tycker facebook suger. Det är så dåligt, men ändå så har jag det. Nu är jag åtminstone bara vän med de som jag vill veta och höra om. Facebook är en sån självförtroendesänkare så det är helt sjukt. Allt vi gör är att jaga efter likes. Säger att vi är fula och lägger ändå upp bilder på oss själva nästan varje dag. Bara för att vi vill få bekräftat att hur fina och bra vi är av alla, eftersom man ser så mycket av alla andra som lägger upp bilder och visar sitt "bästa jag." Om man håller på så tycker jag att man verkligen har gått i fällan, och varför måste allt gå igenom facebook? Om man lägger upp en bild och får en kommentar "åh sluta va så fin!!, gud vad söt du är!!, älskar dej och ditt utséendee! Visst det är roligt, och det känns bra. Men jag själv skulle vilja att någon sa det till mig på riktigt istället, då man kunde se personen och faktiskt höra orden.
 Jag ska vara ärlig, det var en av anledningarna jag bytte account, jag var så fruktansvärt trött på alla de där bilderna och kommentarerna. Som bara är ute efter att få likes, och ju fler man får desto snyggare är man då eller? Jag skulle inte tro det, men det verkade så.


Jag föredrar att leva i den riktiga världen, utan att allt ska dömas utséendemässigt.

Bara leva och vara lycklig.


Vi hörs väl snart antar jag :)

Presentation


Hej, jag är Emilia. Jag är stark, jag är smart, jag är snygg, jag är underbar. Och så är det! Läs min blogg som handlar om mina tankar, mina handlingar och mitt liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards