emiliamedstorte

Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Bara nånting

Av Emilia Olsen - 11 november 2012 15:50

Hej. Sitter med fem knivar i halsen och med klädnypor för näsan. Man skulle kunna tro det så sjuk som jag är. Usch, men bättre att det kommer nu än senare mot december då jag kommer ha fullt upp. Jag sitter i mitt ommöblerade rum på golvet framför datorn i ett hörn, det är ganska trevligt faktiskt om man bortser från hur ont man får i röven efter ett tag.


Annars så sitter jag och tänker, som alltid. Sitter och tittar ut genom fönstret och beundrar den molninga himlen som skiftar i rosa och blå. Snart är det december, och jag hoppas på snö. Jag vill inte att vintern ska vara som förra året, det sög verkligen.


Jag sitter här inne och vet inte riktigt vad jag ska göra, det är ännu en lugn dag med inte något att göra. Men jag mår bra, även fast jag hostar upp mina lungor och vaknar mitt i natten av halsont. Jag mår jättebra och tänker genomföra och göra saker jag alltid velat göra men inte gjort. Och det kommer bli så bra, jag kommer ha så mycket att stå i så jag kommer inte att ha tid med de få och små problemen jag har. Jag kommer glömma dem, och bli ännu mer stolt över mig själv. Nya Emilia är påväg.

Jag satt och tittade på gamla bilder och videos på datorn förut och kom sen på mig med världens största flin i ansiktet. Samma sak hände när pappa kom hem idag, jag bara log sönder. Jag hade inte ens en anledning, och herregud vad bra det känns. Det bara dyker upp då och då helt oväntat, och de personer som får mig att le litar jag på. Jag vet att de bara vill mig väl.


Tiden rullar fort, var det inte augusti igår? Tydligen inte, det är lite läskigt. Men jag har ju iallafall mina bestbuddies, från dem har jag lärt mig att det är det små sakerna som räknas. Det känns bra. Tack för att ni finns där hörni!  

   

 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Olsen - 17 juli 2013 20:42


 

...

Av Emilia Olsen - 11 mars 2013 02:00

Överallt över hela facebook och överallt utanför facebook så är det bestämt hur tjejer ska vara. Det ställs säkert liknande krav på killar också och jag säger inte att det är mer rätt, men eftersom jag själv är tjej så hänger jag upp mig lite extra p...

Av Emilia Olsen - 2 januari 2013 16:20

Hej igen! (Nu får det här inlägget bli lite hur som helst) Nu äntligen sätter jag mig ner och skriver igen! Jag sitter och sjunger samtidigt som jag skriver, vilket är väldigt svårt eftersom jag inte kan göra mer än en sak samtidigt.   Vad sju...

Av Emilia Olsen - 10 december 2012 20:17

Hej på er! Sitter här hemma och sjunger med lillebror, eller ja, Erik heter han. Känns så konstigt att säga lillebror, för han är inte så liten längre.. Idag har jag varit Lucia för första gången. Det var väldigt varmt och tungt framför allt, men...

Av Emilia Olsen - 5 december 2012 17:50


Jag är inte rädd längre. Eller jo, det är jag. Men jag kommer aldrig att hamna på samma plats i samma sits igen, för att nu vet jag. Jag är nu en nästan helt utblommad blomma som kommer att bli så vacker som det bara går. Och den blomman kommar aldri...

Presentation


Hej, jag är Emilia. Jag är stark, jag är smart, jag är snygg, jag är underbar. Och så är det! Läs min blogg som handlar om mina tankar, mina handlingar och mitt liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards