emiliamedstorte

Alla inlägg under maj 2012

Av Emilia Olsen - 5 maj 2012 19:40

Hej på er!

Tråkig Lördag? Jadå!

Jag har bara suttit hemma hela dagen och inte velat gått ut pågrund av det regniga/kalla/molniga/haglande/ibland soliga vädret. Det enda jag har gjort är att ta fram kameran ur väskan och fotograferat lite. Annars så har jag duschat, glott på tv och ätit såndär äcklig fryst värmemat. Ganska deprimerande, tills lillebrorsan kom hem.


Han bara kommer in genom dörren och ler och tar fram en sprayflaska och visar för mig.


"Vad är det där?"


"Det är sådär partyspray.."


Och helt plötsligt springer jag ner för trappan och tar flska, tar av locket och sprutar ut blått gegg över hela golvet.

UNDERBART.

 

En sån som jag brukade leka med när mina kusiner sprang runt och lekte spioner. DEN sprayen och såpbubblor är det bästa jag vet. Köp en sån till mig och jag skulle älska dig i all evighet!

Haha nejdå, jag skulle spraya ner dig tills du blev blå. :)


Ha en bra dag på er, ska nu starta första geggspraykriget!

Av Emilia Olsen - 2 maj 2012 20:45

Hej på er!

Jag sitter hemma och spelar piano. Jag funderar på att lägga upp ett klipp någon gång bara för skojs skull med både piano och sång med, fast vi får se. Jag är en sån perfektionist så jag skulle säkert göra om det 20 gånger för minsta lilla fel, men det är mycket möjligt att det kommer ett.


Jag har inte gjort någonting idag och det tycker jag är jävligt skönt (om jag får uttrycka mig så) för att jag har bara legat i solen hela tiden sen jag kom hem och sen satt mig vid pianot. Det är så himla skönt att bara slappa bort massa tid ibland, varför det då? Jo för att man kan. Jag kan. Jag har otroligt mycket tid över till annat och ändå klagar jag över läxor och prov, just för att det är så himla skönt att bara låta tiden rinna iväg ibland. Det kanske låter stressande att bara slösa tid sådär för en del, men jag tycker det är hur underbart som helst.


Det var väl inte så mycket mer egentligen. Jag ska gå ner och smälla i mig en tårta, sen så får vi se vad jag gör, har ingen aning.


Så ha en fortsatt bra dag på er!

Av Emilia Olsen - 1 maj 2012 13:22

Hej,... hej jag heter Emilia. Emilia Olsen. Fult namn säger du, men varför skulle jag bry mig om vad du tycker? Vad gör man när man har tappat all tillit hos någon? Ska man vara med personer som inte säger sanningen och döljer saker, för att den inte vågar stå för sina handlingar? Ska man sitta hemma och stänga av både lust och ork för allting och flytta runt sina andra kompisar som inte har någonting med saken att göra, bara för den personens skull? Ska man tänka att det kommer ordna sig när man redan har väntat på det i ett år? Ska jag låta den personen förstöra mitt liv med hjälp av sina lögner, och sen använda mig som om det aldrig hade hänt? Och sist av allt, kallar man det för kärlek?


Alla vet svaret på de här frågorna, jag också. Men ändå vet jag inte vad jag ska göra.



Jag mår inge vidare av det här, jag önskar jag hade superkrafter som kunde fixa allt. Men jag får hålla huvudet uppe och försöka den lilla tiden som är kvar. Snart är det över.




Passar på att skriva grattis till lillbrorsan också.

Grattis plutten!

 

Presentation


Hej, jag är Emilia. Jag är stark, jag är smart, jag är snygg, jag är underbar. Och så är det! Läs min blogg som handlar om mina tankar, mina handlingar och mitt liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards