emiliamedstorte

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Jag ska sträva efter det jag vet gör mig glad.

Av Emilia Olsen - 25 juli 2012 21:15

Wow, hej.

Det här hade jag glömt. Jag är egentligen ingen trogen bloggare och det är inte riktigt min grej att vara kopplad till en blogg dag ut och dag in. Jag gillar att skriva när jag vill, och de som vill läsa om det får gärna göra det. Det har hänt ganska mycket nu på sistone. Eller jag har faktiskt inte gjort någonting, men huvudet har gått på högvarv hela sommaren. Jag kan ju inte påstå att den började speciellt bra, och då syftar jag inte på vädret.


Jag har varit så arg och ledsen, sommaren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men jag har lärt mig att man ska inte förvänta sig saker allt för mycket. Speciellt inte när man öppnar sig själv och tar fram problemen och tittar på dem, då är man extra sårbar. Så jag valde nu i sommar att umgås mest med familjen och Linnea, för jag vet att det är bäst för mig. Jag vet att jag har rätt i det också, jag har rätt i alla mina beslut, men ibland gör jag dem bara inte om andra får mig att tveka. Men nu har jag bestämt mig för att bara stänga av och leva med de som älskar mig mest.


Jag har bytt facebook account också och det var något av det bästa jag har gjort hittills. Jag tycker facebook suger. Det är så dåligt, men ändå så har jag det. Nu är jag åtminstone bara vän med de som jag vill veta och höra om. Facebook är en sån självförtroendesänkare så det är helt sjukt. Allt vi gör är att jaga efter likes. Säger att vi är fula och lägger ändå upp bilder på oss själva nästan varje dag. Bara för att vi vill få bekräftat att hur fina och bra vi är av alla, eftersom man ser så mycket av alla andra som lägger upp bilder och visar sitt "bästa jag." Om man håller på så tycker jag att man verkligen har gått i fällan, och varför måste allt gå igenom facebook? Om man lägger upp en bild och får en kommentar "åh sluta va så fin!!, gud vad söt du är!!, älskar dej och ditt utséendee! Visst det är roligt, och det känns bra. Men jag själv skulle vilja att någon sa det till mig på riktigt istället, då man kunde se personen och faktiskt höra orden.
 Jag ska vara ärlig, det var en av anledningarna jag bytte account, jag var så fruktansvärt trött på alla de där bilderna och kommentarerna. Som bara är ute efter att få likes, och ju fler man får desto snyggare är man då eller? Jag skulle inte tro det, men det verkade så.


Jag föredrar att leva i den riktiga världen, utan att allt ska dömas utséendemässigt.

Bara leva och vara lycklig.


Vi hörs väl snart antar jag :)

 
 

Emilia Olsen

25 juli 2012 22:01

Tack, det ska jag! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Olsen - 17 juli 2013 20:42


 

...

Av Emilia Olsen - 11 mars 2013 02:00

Överallt över hela facebook och överallt utanför facebook så är det bestämt hur tjejer ska vara. Det ställs säkert liknande krav på killar också och jag säger inte att det är mer rätt, men eftersom jag själv är tjej så hänger jag upp mig lite extra p...

Av Emilia Olsen - 2 januari 2013 16:20

Hej igen! (Nu får det här inlägget bli lite hur som helst) Nu äntligen sätter jag mig ner och skriver igen! Jag sitter och sjunger samtidigt som jag skriver, vilket är väldigt svårt eftersom jag inte kan göra mer än en sak samtidigt.   Vad sju...

Av Emilia Olsen - 10 december 2012 20:17

Hej på er! Sitter här hemma och sjunger med lillebror, eller ja, Erik heter han. Känns så konstigt att säga lillebror, för han är inte så liten längre.. Idag har jag varit Lucia för första gången. Det var väldigt varmt och tungt framför allt, men...

Av Emilia Olsen - 5 december 2012 17:50


Jag är inte rädd längre. Eller jo, det är jag. Men jag kommer aldrig att hamna på samma plats i samma sits igen, för att nu vet jag. Jag är nu en nästan helt utblommad blomma som kommer att bli så vacker som det bara går. Och den blomman kommar aldri...

Presentation


Hej, jag är Emilia. Jag är stark, jag är smart, jag är snygg, jag är underbar. Och så är det! Läs min blogg som handlar om mina tankar, mina handlingar och mitt liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards