emiliamedstorte

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Kvällsmeningar.

Av Emilia Olsen - 30 juli 2012 01:41

Ja hej.

Här sitter jag uppe med datorn i byrålådan och skriver. Det har varit en helt okej dag. För ungefär tre timmar sen så satt jag och lillebrorsan och kollade igenom gamla "Alfons Åberg" klipp. (Nostalgi, eller vad man nu kallar det?). Sen efter det så sätte jag mig och såg på This means war, den var helt okej förutom all action. Tycker det är långtråkigt men actionfilmer som ska vara så likt riktiga livet som möjligt, de lyckas aldrig med det.


Och nu sitter jag här på en pall med datorn i byrålådan som sagt och lyssnar på musik. (_The big bang - Rock Mafia_) Wow, vilken låt! Varenda hårstrå på kroppen reser sig. Hörde den första gången i en film, filmmusik är alltid bäst!


Jag kan inte sova heller. Det kommer om kvällen, ångesten. Det är så typiskt för jag kan ha en alldeles utmärkt och bra dag där jag har roligt och är glad. Sen kommer jag hem, går in genom ytterdörren, äter, borstar tänderna, och lägger mig. Men jag somnar inte, det är alltid något som stör, något jag saknar, något jag minns, något jag inte vill minnas, något som jag inte kan komma ifrån. Det är ett rent helvete.

Livet är så fruktansvärt orättvist, jag förstår inte. Men jag får läka det med det enda jag har, tiden.

Jag kollar verkligen mycket på internet, och har börjat se ganska mycket film på sistone. Jag såg nyss en film, och det är en skådespelare som sa något. Jag vet inte vem det var, men det var verkligen *Något*.


"Don't choose the better guy, choose the guy who's gonna make you a better girl"


Ett citat som jag nog kommer tänka på ganska mycket framöver..

Och så ville jag bara säga, att jag är inte full av hat. Jag är full av sorg, frustration och förtvivlan. Jag är full av frågor och frågetecken som jag ställt så många gånger, men aldrig fått ett svar. Allt det här är inte mitt fel, jag har inte gjort det här mot mig, det är någon annan.

Men som sagt jag är inte full av hat. Jag är full av sorg, frustration, och förtvivlan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Olsen - 17 juli 2013 20:42


 

...

Av Emilia Olsen - 11 mars 2013 02:00

Överallt över hela facebook och överallt utanför facebook så är det bestämt hur tjejer ska vara. Det ställs säkert liknande krav på killar också och jag säger inte att det är mer rätt, men eftersom jag själv är tjej så hänger jag upp mig lite extra p...

Av Emilia Olsen - 2 januari 2013 16:20

Hej igen! (Nu får det här inlägget bli lite hur som helst) Nu äntligen sätter jag mig ner och skriver igen! Jag sitter och sjunger samtidigt som jag skriver, vilket är väldigt svårt eftersom jag inte kan göra mer än en sak samtidigt.   Vad sju...

Av Emilia Olsen - 10 december 2012 20:17

Hej på er! Sitter här hemma och sjunger med lillebror, eller ja, Erik heter han. Känns så konstigt att säga lillebror, för han är inte så liten längre.. Idag har jag varit Lucia för första gången. Det var väldigt varmt och tungt framför allt, men...

Av Emilia Olsen - 5 december 2012 17:50


Jag är inte rädd längre. Eller jo, det är jag. Men jag kommer aldrig att hamna på samma plats i samma sits igen, för att nu vet jag. Jag är nu en nästan helt utblommad blomma som kommer att bli så vacker som det bara går. Och den blomman kommar aldri...

Presentation


Hej, jag är Emilia. Jag är stark, jag är smart, jag är snygg, jag är underbar. Och så är det! Läs min blogg som handlar om mina tankar, mina handlingar och mitt liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards